Vi ska ha bebis!!

Idag är vi i vecka 4 (3+6) vilket betyder att i morgon går vi in i vecka fem hur underbart är inte det! 


Precis innan denna graviditeten hade vi ett missfall i vecka ett och fyra veckor efter det kom plusset igen, kändes helt ofattbart att plusset kom så snabbt igen men efterlängtat absolut <3 
Så i denna gaviditet har jag haft en stark oro de första tre veckorna nu känner jag att jag kan slappna av igen det känns annorlunda denna gången jag känner på mig att det kommer gå bra. 

Enda orostankarna nu är att i höst kommer jag vara hemma själv i tre månader större delen av tiden då sambon kommer vara borta på jobb.
Såklart är jag rädd att han kommer att missa ultraljudet, men även mycket annat. 
Jag får försöka leva en vecka i taget nu och njuta. 
Känns overkligt att nästa år så är vi föräldrar, att vårt första barn växer nu i min mage helt klart bästa känslan.

Såhär i vecka 4 så är man redan sugen på att börja klicka hem de första bebis kläderna men jag håller på det ett tag till. Så man inte blir besviken om det inte går vägen denna gången.


Kommer bli så roligt att få inreda ett bebis rum, försöker samla på mig inspiration nu så jag vet hur jag vill ha det. 
Kommer börja ganska tidigt ändå med tanke på att jag kommer vara själv en större del av hösten och jag kommer definitivt behöva hjälp med att montera upp både säng och annat. 

Längtar redan tills magen börjar synas, än så länge vet inte våra närmsta om graviditeten och jag vet inte riktigt när vi ska berätta kanske blir det under semester, på måndag så är det bara två arbetsveckor kvar till semestern bästa känslan! Händer så mycket på jobbet nu så jag har svårt att slappna av i dessa tider, men jag måste hoppas och tro att allt ska bli bra i slutändan. 
Ikväll har jag ännu ett kvällspass 13-22, på kvällarna är man så otroligt trött nu i början av graviditeten igår somnade jag direkt jag kom hem.

Bloggen ska jag försöka hålla liv i nu, är ett bra sätt att dokumentera allt som händer och roligt att kunna se tillbaka sen.

Graviditet | |
Upp