Olika tankar..

Än så länge går graviditeten bra, jag har mått bra de allra första veckorna sen började illamåendet att komma, inte så jag har spytt eller så än men jag har bara inte mått bra bara tanken på mat och jag blir äcklad haha. Ibland är jag sugen på fet mat och ibland en enkel god sallad, sugen kommer och går på olika saker hela tiden. 


Såhär två veckor efter semestern har vi börjat komma in i vardagen igen det är absolut skönt, på jobbet trivs jag utmärkt och det går bra, sambon är borta på jobb i tre månader och det är mycket känslor inblandade från min sida där, hela grejen med hormonerna började kicka igång kraftigt under tredje semesterveckan allt blev bara för mycket för mig med all stress och press på saker som skulle hinnas med och göras och det blev helt enkelt inte bra. Tack och lov löste sig allt, men nu känner jag av hormonerna dagligen ledsen över att vara själv hemma, ingen lust att laga middag hemma för att sitta och äta själv. Oroad för att något ska hända och att han inte är här, ibland vet jag inte ens vad jag känner bara att jag är nedstämd. Att man är otillräcklig ja så mycket man känner och så många olika tankar man har. 

I vanliga fall när man inte är gravid så är saker så mycket mer logiska, man behöver inte låta känslorna ta över nu blir det bara så. Inget att göra åt saken. Att överreagera är helt plötsligt vardag. 

Graviditet | |
Upp